CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 6, 2012

seorang.....

seorang anak 

yang kucium amanahnya

aku mengasihi kejujuran 

saidatina siti fatimah

yang dicintai ayahandanya

baginda Rasulullah



seorang perempuan 

yang kuhirup air matanya

aku mencintai kesucian 

siti maryam bt imran

yang tulus cintanya

melahirkan nabi Allah



seorang isteri

yang ku kagumi sejarahnya

aku menginsafi kehidupan

siti sara

yang tabah hatinya

di safa dan marwah


seorang guru

yang ku tuntut ilmunya

aku mengagumi

saidatina siti aishah

yang menegakkan kalimah Allah 

di madinah al munawwarah



seorang ibu 

yang ku simpan kasihnya

aku merasai kewarakan

seorang masyitah

yang tidak putus-putus diseksa 

yang sentiasa membasahi lidah

dengan zikrullah




seorang iman

yang ku bermakmum di belakangnya

aku menikmati keindahan iman 

surah an nissa'

yang memuliakan perempuan

dalam kesuciaan al quran

dalam keunggulan islam

 

Maha Suci Engkau  Ya Allah

Alhamdulillah 

menjadikan aku manusia perempuan yang beriman....





















0 comments: